Kodune pistik või laadimisjaam: milline elektriauto laadimisviis säästab rohkem aega ja raha?

Parim viis elektriauto ökonoomsuse ärakasutamiseks on laadida seda kodus, makstes vastavalt oma elektripaketi hinnale.Foto: Depositphotos

Keskkonnasõbraliku sõiduki valinud juhid peavad lahendama küsimuse, kus seda laadida. Parim viis elektriauto ökonoomsuse ärakasutamiseks on laadida seda kodus, makstes vastavalt oma elektripaketi hinnale. Oluline on aga otsustada, kas teha seda kodust pistikupesa või spetsiaalset laadimisjaama kasutades.

Leedu Enefiti erakliendivaldkonna juhi Julius Areška sõnul on inimestel jätkuvalt eelarvamusi ja kartusi, mis lükkavad elektriauto ostmist edasi. Näiteks muretsetakse, kus autot laadida ja kui kaua selleks aega kulub.

Kodune pistikupesa on soodne, kuid hoiab elektrisüsteemi pikka aega koormuse all

„Elektriautode laadimine otse pistikust on tehniliselt võimalik, kuid praktikas on see väga ebaefektiivne. Olenevalt auto aku mahust võtab selline laadimine vähemalt 20 tundi. Ükskõik, kui harva autot kasutame, ei soovi me tõenäoliselt leppida terve ööpäev kestva laadimisega,” ütles Areška.

Veelgi olulisem on kindlaks teha, kas kodune elektrisüsteem peab sellisele koormusele vastu. „Laadimine kasutab kogu olemasolevat energiat, mille tõttu on elektriliin pikka aega suure koormuse all. Kui kodune elektrisüsteem koormusele vastu ei pea, võib elektriauto laadimine päädida tulekahjuga,“ märkis Areška.

Laadimisjaam pakub kiirust ja ohutumat laadimist

Spetsiaalsed laadimisjaamad võivad lahendada nii laadimise kiiruse kui ka ohutuse probleemid. Erakliendi jaoks on tavapärane valik 11 kW või 22 kW võimsusega seade. Laadimiskiiruse arvutamiseks tuleb jagada auto aku mahutavus laadimisvõimsusega. See tähendab, et 60 kWh akuga elektriauto, näiteks Volkswagen ID.4, saab 22 kW jaama puhul laadida tühja aku täielikult täis umbes 3 tunniga ja 11 kW jaama puhul veidi rohkem kui 5 tunniga.

Seinale paigaldatavad laadimisjaamad on tavaliselt ruumisäästlikud ja neil on ülepinge- ja ülevoolukaitsmed. Kui aku on täis laetud, lõpetab laadija ise automaatselt laadimise, seega võime auto rahuliku südamega ööseks laadima jätta.

Päikeseelektrijaama puhul tasub autot laadida just päeval, sest siis on võimalik kasutada reaalajas toodetud elektrit.

Nutikas rakendus laeb akut kõige soodsamatel tundidel

Kui autoomanikul on kodus börsihinnapõhine elektrileping, on raha võimalik säästa ka Enefit Volti nutika laadimisrakendusega. Autoomanik ühendab auto laadijasse, märgib rakenduses ära, mis kellast peab laadimine lõppenud olema ja kui täis autoaku peab olema. Nutikas lahendus laeb autoaku täis selles ajavahemikus kõige soodsamatel börsihinna tundidel.

Laiem kasutuselevõtt toob hinnad alla

Uued tehnoloogiad arenevad aja jooksul ning muutuvad tõhusamaks ja odavamaks. Samuti suureneb elektriauto ning laadimispunktide kasutajate arv, mis seadmete hinda alandab. Täna saab 11 kW laadimisjaama ühele elektriautole osta vähem kui 800 euro eest. Laadijat saab välja ostmise asemel ka rentida.

Kuni septembri lõpuni pakub Enefit 11 kW kodulaadijale 0% intressiga järelmaksu 12 kuuks ning tagab alati kogu vajaliku dokumentatsiooni ja paigalduse elektrieksperdi poolt. Loe lähemalt SIIT.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.