G4S blogi

Kui valvesüsteemilt tuleb häiresignaal: kuidas reageerib G4S?

Pole vahet, kas tegu on ettevõtte pinnaga või kellegi koduga. Kui sinna paigaldatud G4Siga ühendatud valvesüsteem registreerib midagi ebatavalist, saadetakse G4Si juhtimiskeskusesse alati häiresignaal. Signaali põhjuseks võib olla liikumisanduri poolt tuvastatud liikumine või ka näiteks valvesüsteemi suitsuanduri poolt avastatud suits.

G4S näeb, milline häireteade ja millisest ruumist tuleb

“Juhtimiskeskus näeb, mis tüüpi häireteatega on tegemist. Kas häiresignaali saadab suitsuandur, mis teatab tuleohust või näiteks liikumisandur, mis viitab sellele, et keegi on hoonesse sisse murdnud,” tutvustab valvesüsteemi G4S kommunikatsioonijuht Reimo Raja.

Samuti näitab valvesüsteem, millisest ruumist või hoone osast ehk tsoonist häireteade tuleb – esimene või teine korrus, magamistuba, elutuba või hoopis kõrvalhoones asuv garaaž. See muudab olukorra selgemaks nii kliendi kui ka turvatöötajate jaoks.

Turvasüsteemi häireteadetega, mis G4Si juhtimiskeskusesse jõuavad tegelevad häirejuhtimisspetsialistid, kes võtavad kliendi antud kontaktidel ühendust ja küsivad, kas on abi vaja.  

Kui kontaktisikud peaks kättesaamatuks jääma, siis saadetakse patrull sellegipoolest olukorda uurima. G4S soovitab turvateenuse kasutajal määrata mitu kontakti. Kui üks neist ei peaks vastama, saab kohe järgmist proovida.

See on vajalik ka selle jaoks, et kui tõesti on midagi juhtunud, näiteks tabatud sündmuskohal varas, siis on võimalik kliendi esindaja kohale kutsuda ja võimalikud kahjud kohe fikseerida. 

Osad ettevõtted saadavad ka oma turvakaamerate videopildi G4Si juhtimiskeskusesse. Kui turvakaamera tuvastab liikumise, siis kuvatakse videopilt juhtimiskeskuses ekraanile ja nii saab kiirelt hinnata, kas olukord nõuab turvatöötaja sekkumist või peaks appi saatma näiteks päästjad kui kaamerapildist on näha tulekahju.

Turvatöötajal on õigus sissemurdja kinni pidada

G4S patrulli väljasaatmine käib lihtsalt ja kiirelt. Juhtimiskeskusest saadetakse töökorraldus lähima patrulli kaasaskantavasse käsiseadmesse. Turvatöötaja näeb sealt kohe, millisele objektile tuleb minna, mis tüüpi häirega on tegu ning milline on ülesannet puudutav lisainfo.

Viimane tähendab seda, et kui kodu on raskesti ligipääsetav, siis on seal kirjas soovitused sellele mugavamalt lähenemiseks.

Kohapeale jõudnud patrull hakkab kohe kontrollima võimalikke sissemurdmise märke, näiteks sissevisatud akent või praokil olevat ust. Tulehäirele minnes aga otsitakse tulekahju märke juba objekti poole sõites – kui poolel teel on näha suitsusammast kõrgumas, teavitab G4S olukorrast hädaabinumbril 112, kes päästjad appi saadab.

Sissemurdjale peale sattudes asuvad turvatöötajad kurjategijat kinni pidama, vajadusel kaasatakse abiväge teiste patrullide näol. Kindlasti teavitatakse olukorrast ka politseid. “On olnud näiteks juhtumeid, kus turvatöötaja satub peale kodutehnikat välja tassivale inimesele, kes väidab end olevat kolimisega abistav sõber.

Tegelikkuses oli ta hoopis varas,” lõpetab kommunikatsioonijuht. Sealjuures peaks teadma, et turvatöötajal on seaduslik õigus suli kinni pidada ning ta politseile üle anda. 

G4S koduvalvega kaasneb ka turvagarantii. See tähendab, et kui turvaettevõte ei ole piisavalt kiire, et tagada kliendi kodu puutumatus, hüvitab G4S turvagarantii korras kliendile tekitatud kahju. Ilma omavastutuse, välistuste ja liigse ajakuluta.

G4S koduvalve kohta saad rohkem infot sellelt leheküljelt.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.