G4S blogi

Nublu andur annab häiret! Kuidas saabub kohale G4S patrullekipaaž?

Foto:G4S.

G4Sil on üle Eesti pidevas reageerimisvalmiduses 70 patrullekipaaži. Kui Nublu andur annab häiret, siis võivad sageli inimestel tekkida küsimused patrulli kohalesaabumise kohta.

Kas kohe häire saabudes sõidab välja patrullekipaaž, lõhub majja jõudmiseks maha maja ümber oleva aia ja murrab lahti maja ukse? Või saadetakse kohe kohale päästeamet, kes oma veekahuri otsejoones majale suunab? Jõuavad nad üldse kohale, kui minu kodu on keset paksu metsa?

Kindel on, et alati jõutakse kohale ning midagi maha sealjuures ei lõhuta.

Millal sõidab häiret kontrollima G4Si patrullekipaaž?

Kui NUBLU saadab suitsuhäire (ehk on tuvastanud tulekahjuohu) või vinguhäire kõige kõrgema astme, helistab teenuse kontaktisikule G4Si häirejuhtimise spetsialist ja kontrollib, kas tegu võib olla tõelise ohuga või on lihtsalt hommikused pannkoogid kõrbema läinud. Siis saab klient ise otsustada, kas soovib saata ekipaaži objekti kontrollima või mitte.

Kui ta ei saa esimest kontaktisikut kätte, helistab ta kohe järgmisele. Kui 3 minuti jooksul ei õnnestu ühtegi kontaktisikut kätte saada, saadetakse valvatavale objektile häire põhjust välja selgitama G4Si patrullekipaaž või vabatahtlikud päästjad.

Just seepärast on eriti tähtis, et NUBLU puhul oleks kirjas vähemalt kolm kontaktisikut. Võib juhtuda, et oled ise aias, telefon toas ja Sa ei kuulegi seda.

Kui häirejuhtimise spetsialist saab kohe helistada näiteks ka kliendi naabrile, kes kontaktiks lisatud, saab tema talle üle koridori või aia hõigata või ise olukorda kontrollima minna.

Kindlasti ei tasu mõelda, et sa mitte kunagi telefoni maha ei unusta ning igal pool ja alati seda kuuled. Parem lisada paar kontaktisikut kohe kirja. Selleks tuleb lihtsalt G4Si e-teenindusse (minu.g4s.ee) sisse logida, valida valvatav objekt ja sealt alt „Kontaktisikud“.

Kas G4S on valmis NUBLU suitsuanduri häiretele reageerima üle Eesti?

G4Si patrullid on valmis NUBLU suitsuanduri häire korral appi tulema Mandri-Eestis ja suurematel saartel (Saaremaa, Hiiumaa ja Muhu).

Lisaks on G4S tihedas koostöös vabatahtlike päästekomandodega, keda G4Si juhtimiskeskus saab samuti saata NUBLU suitsuanduri häiret kontrollima.

Tänu koostööle vabatahtlike päästjatega on reageerivaid inimesi veelgi rohkem, mis tagab abi kiire saabumise. Kui klient elab mõnel väiksemal saarel, saab soovi korral NUBLU suitsuanduri teenust kasutada teavitusteenusena, mille puhul teavitab G4S häire korral telefoni teel kontaktisikut, aga patrullekipaaži saatmise võimalust ei paku.

Kui kiiresti jõuab abi häire korral objektile?

G4Si patrullekipaažide ja vabatahtlike päästjate häirele reageerimise aeg sõltub objekti asukohast ja häirete üldisest hulgast konkreetsel ajahetkel. Täpsema aja saab kliendile öelda häire korral helistav G4Si häirejuhtimise spetsialist, misjärel saab klient ise otsustada, kas soovib saata ekipaaži objekti kontrollima või mitte.

Kuna G4S-l on 75 ekipaaži ja lisaks vabatahtlikud päästjad, on päris suur võimalus, et nad jõuavad kohale kiiremini kui klient ise. Kui oled näiteks tööl ja pead teavitama kolleegi, panema riidesse ja jooksma autosse, siis turvafirmal jääb kogu see sibin-sabin ära.

Reageerida suudab G4S otsekohe. Isegi kui sinu kodu asub mõnes kaunis ja kauges maanurgas ja reageerimise aeg on pikem kui linnas, siis ega sa ei lase ju tulekahju korral oma kodu maha põleda, jättes päästeameti kutsumata, sest tead, et nad jõuavad Sinu koju aeglasemini kui linnas.

NUBLU lühendab tulekahjust teada saamise aega päris tublisti ja nii on olemas vähemalt võimalus, et tulekahju avastatakse varem kui liiga hilja.

Mida teeb häire põhjust kontrollima saadetud ekipaaž valveobjektil?

Ehk teisisõnu, kas nad lihtsalt jalutavad ümber maja või hüppavad üle aia? Turvatöötajad või vabatahtlikud päästjad teostavad objekti välise vaatluse ja kui avastatakse tulekahjuoht, informeerib G4Si juhtimiskeskus kohe päästeametit ja kliendi kontaktisikut.

See tähendab, et kui aed on lahti, sisenetakse ja vaadatakse sisse akendest. Oleme nii päris paljudel kordadel ohu avastanud ja suutnud inimese päästa. Ei maksa karta, et me ukse maha lõhume või et midagi ei nähta.

G4Sis töötavad oma ala professionaalid, kellel on hulk kogemusi, mismoodi ja mida täpselt vaadata, et oht tuvastada. Olgu selleks siis tuleoht või vargus.

Kui tulekahju on saanud kinnitust, siis G4S informeerib kindlasti ka päästeametit. Kuna G4S informeerib klienti kõigist tulekahju- ja vingugaasihäiretest, on ka kliendil endal võimalik päästeameti häirekeskusega ühendust võtta.

Elamurajooni sissesõiduteele pandi tõkkepuu või ehitati ümber maja uus aed ja nüüdsest on värav lukus. Kas sellest tuleb samuti G4Si informeerida?

Jah, kindlasti! Peale kontaktisikute lisamise on see teine asi, mis on Sulle ja G4Sile suureks abiks, kui NUBLU peaks häireteate saatma. G4Si jaoks on väga oluline jõuda häire korral võimalikult kiiresti valvatava objekti juurde ja seetõttu on oluline, et G4Si infosüsteemis oleks täpne info, kuidas selleni jõuda.

Kõigist olulistest muudatustest tuleks teavitada G4Si klienditeenindust telefonil 651 1800 või saata e-kiri aadressil teenindus@ee.g4s.com.

Kas väljasõidud häiretele sisalduvad teenuse kuutasus?

Häire kontrollimise väljasõidud ei sisaldu teenuse kuutasus ja nende eest tuleb eraldi maksta vastavalt G4Si hinnakirjale. Seda just põhjusel, et soovime hoida NUBLU kuutasu võimalikult soodsana, et kõik pered saaksid NUBLU oma kodu kaitsma võtta.

Hetkel on ühe väljasõidu tasu 21 eurot. Ära seda siiski pelga, sest suurel osal klientidest ei tule G4Si patrulliga oma kodus kunagi kohtuda.

Ja lõpuks üks eriti põletav küsimus: kui palju põhjustab NUBLU valeväljasõite?

Kasutusjuhendi soovituste järgi paigaldatud NUBLU on töökindel ja reeglina valehäireid ei põhjusta. Sellest tuleb kindlasti kohe märku anda, kui NUBLU miskipärast liiga häälekas on. G4S vaatab tehnilise toe spetsialistide abil üle, mis võib reageerimiste põhjus olla.

Kas leiame sellele lahenduse näiteks andurile uue koha otsimisega või on mureks midagi, mis kodus lahendust ei leia. Kui peaks juhtuma, et anduril on tehniline rike, vahetab G4S selle uue vastu.
Häire korral helistab G4Si häirejuhtimise spetsialist alati kliendi kontaktisiku(te)le, mis tagab, et patrullekipaaži või vabatahtlike päästjate väljasõiduga kaasnev lisakulu on kliendi kontrolli all.

Ainult siis, kui ühtegi kontaktisikut ei õnnestu 3 minuti jooksul alates häiresignaali saabumisest kätte saada, saadetakse abi valveobjektile kliendi kooskõlastuseta.

G4S julgustab sind ühendust võtma, kui peaks muresid olema – näiteks tahad üle täpsustada, millal reageeritakse või kuidas kontaktisikuid lisada. Helista julgelt G4Si klienditeeninduse telefonil 651 1800 või saada e-kiri aadressil teenindus@ee.g4s.com.

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.