G4S blogi

Nublu suitsu- ja vinguandur päästis 9aastase tüdruku ja 19aastase noormehe

Pärnus asuva kuueliikmelise pere eramus hakkas hommikul köetud pliidist vingugaas tuppa imbuma. Sel hetkel kodus olnud 9aastane tüdruk ja 19aastane noormees lõhnatut, värvitut, kuid väga mürgist vingugaasi ei tundnud. Nublu suitsu- ja vinguanduri signaali pidasid nad valehäireks. Õnneks andis andur vingugaasi häireteate turvaettevõtte G4S juhtimiskeskusele, kes võttis kiirelt pereemaga ühendust.

Kolmapäeval, 16. oktoobri hommikul oli pereema Julia oma Pärnus asuvas eramus pliidi alla tule teinud, et kodu soojaks kütta. Enne tööle minekut vaatas, et söed on põlenud ja sulges siibri. Vanemad viisid seitsmeaastased kaksikud kooli, 9aastane külmetushaigust põdev tütar ja 19aastane poeg jäid koju.

Enne kella kümmet sai turvaettevõtte G4S juhtimiskeskus Julia kodust vingugaasi häireteate ja helistas naisele. Sellele kõnele ei vastatud, mistõttu saatis turvafirma olukorda kontrollima oma patrulli. „Mul oli telefon teises ruumis ja ei saa alati tööl telefonile vastata, aga märkasin kui G4S teist korda helistas,“ selgitas Julia, kes võttis kohe kõne koju tütrele.

Pidas valehäireks

Nublu andur hakkas vingugaasi peale eramus kohe valjult alarmi andma, kuid 19aastane perepoeg pidas seda valehäireks. Ei tema ega ta 9aastane õde ühtegi põlengu märki ei tuvastanud. „Tütar vastas telefonile ja ütles, et ei tunne midagi. Poiss ütles, et Nublu „pani hullu“ ja midagi ei ole. Aga tegelikult oli,“ selgitas Julia. Kuna andur reageeris vingugaasile, mis on lõhnatu ja värvitu, siis ei osanudki pereliikmed ohtu aimata.

Julia andis koju helistades lastele korralduse asuda kiirelt maja tuulutama – avada ahjusiiber ja teha aknad lahti, et vingugaas majast välja saada. G4S patrulli abi pereema ei soovinud, kuid turvafirma juhtimiskeskus tegi mõne aja pärast kliendile kontrollkõne. „Juhtimiskeskus kontrollis üle, kas kõik on korras ja elamine tuulutatud.“ Kuna vingugaas sai majast välja aetud, siis täiendavat abi ei vajatud.

„Kui Nublu poleks olnud, siis ma ei kujuta ette, mis oleks saanud,“ ütles Julia.

Õhtul koju minnes tundis ta seal kerget suitsulõhna, mis viitas sellele, et pliit ajas sisse. Samuti rääkis ta lastega üle, kuidas järgmine kord käituda kui Nublu andur häiret annab.

Kütteperiood tõi vingugaasi häirete kasvu

G4S Eesti juhtimiskeskuse juhi Reiko Tääkeri sõnul kasvas kütteperioodi algusega oluliselt vingugaasi häireteadete hulk. „Näiteks septembris oli neid kuus korda rohkem kui augustis. Enamus on õnneks kõige madalama astme häireteated, mis ei ole veel eluohtlik kogus, kuid pikaajaliselt siiski tervisele kahjulik,“ ütles Tääker. Madalaima astme vingugaasi häire korral saadab G4S kliendile sõnumi, et nad teaksid siibri uuesti lahti teha ja tube tuulutada.

„Me saame vahel klientidelt kaebusi, et Nublu suitsu- ja vinguandur annab valehäireid. Aga kui oleme palunud kliendil siibri pikemaks ajaks lahti jätta, on selgunud, et viga polnud anduris, vaid selles, et ahjusiiber suleti liiga vara, mistõttu pääses vingugaas tuppa,“ selgitas Tääker. „Mõnel juhul on selgunud, et Nublu kasutaja teeb kõik õigesti, kuid vingugaas pääseb tema koju naabrite korterist. Suitsu- ja vinguandurid enamasti valehäireid ei anna, mistõttu tasub alati põhjalikult uurida, miks andur häiresse on läinud.“

„Antud juhtumist tuli välja seegi, et kui G4S poleks häireteatele reageerinud, pereemale helistanud, siis me ei tea, kuidas see olukord võinuks lõppeda, sest kodus olijad ei tajunud kohe olukorra tõsidust ja pidasid seda valehäireks,“ lisas Tääker.

Nublu on uuenduslik suitsu- ja vinguandur, mis teatab tuleohust turvaettevõtte G4S juhtimiskeskusele, kes võtab koduomaniku antud kontaktil ühendust ja saadab vajadusel abi kohe teele. G4S teeb ka koostööd vabatahtlike päästjatega, et tulekahjudele operatiivsemalt reageerida.
Nublu suitsu- ja vinguandurit kasutab kodu valvamiseks juba ligi 10 000 peret üle Eesti.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.