Iga seadme kasutamisega kaasneb rida otsuseid, alustades sellest, millist masinat soetada, lõpetades garantii ja selle pikendamise võimalusega. Kuidas oma aiatööriista paremini kohelda ja kindlustada võimalikult pikk ja töine eluiga?
Pikendatud garantii
Kõige olulisem aspekt, millega seadme eluiga pikendada, on põhjalik hooldus ja regulaarne puhastamine. Robot- ja muruniidukeid peaks laskma hooldada korra hooaja jooksul. Oluline roll on ka tehasegarantiil, mida saab soovi korral vastava perioodi võrra pikendada.
“Toote ostmisel on lisaks võimalik juurde soetada ka pikendatud garantii ehk Warranty Plus,” rääkis Husqvarna järelhoolduse spetsialist Aivo Smitt. Viimase puhul saab võimalust kasutada nii Automower® robotniidukite, lükatavate muruniidukite kui ka mootorsaagide puhul. Soovi korral võib pikendatud garantii soetada kuni 30 päeva jooksul pärast masina ostmist.
Automower® robotniiduki pikendatud garantii puhul lisandub kaheaastasele tehasegarantiile veel kolm aastat. Lükatava muruniiduki ja mootorsae puhul pikendab Warranty Plus tehasegarantiid ühe aasta võrra.
Warranty Plus puhul kaasnevad teenusega teatud kohustused, mis hoolsale omanikule niigi hästi teada peaksid olema. “Masin peab sellisel juhul korra hooajas volitatud teeninduses hoolduses käima. Kui omanik seda ei tee ega suhtu soetatud tootesse lugupidavalt, siis lisagarantii katkeb,” märkis Smitt.
Hoolduses vaadatakse masin üle, puhastatakse ning vajadusel vahetatakse kulunud osad uute varuosade vastu. “Kui ilmneb tehasest tingitud probleem, parandatakse see viga garantiikorras,” lisas ta.
Tundmatuid varuosasid pole mõistlik kasutada
Sõltuvalt tehtud töödest võivad tööriistade kulunud osad vajada ajapikku väljavahetamist uute ja kvaliteetsete varuosade vastu. Sellisel juhul tuleb meeles pidada, et kasutataks vaid originaalvaruosi, mitte esimesi ettejuhtuvaid, mille kvaliteedis kindel olla ei saa. See asjaolu on eriti oluline just Husqvarna masinatele kehtiva garantiitingimuste vaatenurgast.
“Originaalvaruosade kestvust, koostööd ja vastupidavust on hoolikalt tehases testitud. Teiste varuosade puhul ei saa me sellist vastutust võtta, mistõttu ei saa masinale, mille parandamisel on kasutatud teisi varuosi, anda ka meiepoolset garantiid,” rõhutas järelhoolduse spetsialist.
Seega tuleb meeles pidada, et kui tundmatu varuosa kasutamine toob omakorda kaasa aiatööriista purunemise, ei kehti sellele tootele enam garantii.
Veendumaks, et masina remontimisel või hooldamisel kasutatakse õigeid meetodeid ja varuosi, tuleks pöörduda Husqvarna volitatud edasimüüjate poole. Korrapärase hoolduse või garantiitööde jaoks võib pöörduda mistahes volitatud edasimüüja poole üle kogu Eesti.
“Meie kodulehel saab sisestada sobiva linna, mille järel näed kohe kontakte, kelle poole vajadusel pöörduda,” kirjeldas Smitt.
Robotniiduk talvehotelli
Veelgi mugavam võimalus, mida järjest enam eestlaste poolt kasutatakse, on talvisel ajal masina hoiustamise teenus. “See on kõige populaarsem just robotniidukite puhul, mida ei tohiks talvehooajaks ilma kütteta kuuri või garaaži jätta,” rääkis Husqvarna Eesti tegevjuht Jaanus Vahesalu.
Talvehoiustamine võtab robotniiduki omanikult veelgi rohkem pingeid maha: lisaks sellele, et masinale teostatakse põhjalik hooldus, pole vaja muretseda ka selle hoiustamistingimuste või krõbedate külmakraadide pärast.
“Soovi korral saab meilt tellida ka teenuse, kus robotniidukile tullakse niitmishooaja lõpus koju järele ning tuuakse kevade alguses aeda tagasi,” sõnas ta. Ühtlasi teostatakse “talvekorteris” viibivale masinale iga-aastane professionaalne hooldus.
Kas garantii tähendab pretensioonide esitamise õigust?
Husqvarna Eesti tegevjuhi Jaanus Vahesalu sõnul tõmmatakse sageli pretensiooni esitamise aja ja garantii vahele võrdusmärk.
“Pretensiooni esitamise aeg kehtib kõikidele ostudele, mida me igapäevaselt teeme, ja selle saab esitada vaid toote müüjale. Garantii on võimalus, mida pakutakse seadusest tulenevalt justkui lisaks. See tähendab, et midagi on selles rohkem, kui seadus lubab,” selgitas ta.
Ühtlasi kehtib Husqvarna toodetele veel üks tingimus. “Kui toote puhul ilmneb esimese kuue kuu jooksul viga, siis selle vea tuvastamine on kliendile tasuta, isegi siis, kui selgub, et tegelikult on viga tekkinud kasutaja süül,” sõnas Aivo Smitt. Kuue kuu möödumisel saab vea tuvastamise kulust kliendipoolne kohustus.