If Kindlustuse blogi

Kui kiiresti peab kindlustus kahjuteatisele reageerima?

Kuna kodude kahjud on väga erinevad, võib sõltuvalt keerukusest ja õnnetuse asjaoludest võtta kahjukäsitlus aega rohkem või vähem.Foto: Shutterstock.

Kui kodus peaks juhtuma mõni õnnetus, tahab kodukindlustust omav inimene probleemi võimalikult kiirelt lahendatud saada. Teeme selgeks, kui kiiresti kindlustus selliseid juhtumeid tavaliselt lahendab ja millal võib kindlustusvõtja oodata kahju hüvitamist.

Õnnetuse korral korvab kindlustus sulle kahjud ja aitab seega tagajärgedega paremini toime tulla. If Kindlustuse varakahjude grupijuhi Lauri Nõu sõnul reageerib reeglina kindlustusselts õnnetuste korral võimalikult kiiresti. Siiski oleneb kahjukäsitluse pikkus erinevatest asjaoludest.

“Kuna kodude kahjud on väga erinevad, võib sõltuvalt keerukusest ja õnnetuse asjaoludest võtta kahjukäsitlus aega rohkem või vähem,” lisas Nõu. Ligikaudu kaks kolmandikku kahjudest saavad otsustatud nädala jooksul. “Keerulisemad juhtumid võtavad aega mõnevõrra kauem,” märkis ta.

Selleks, et asjad mõlema osapoole jaoks võimalikult kiirelt ja murevabalt kulgeksid, peab kindlustusvõtja Ifile viivitamata kahjujuhtumist teatama. Sõltuvalt juhtumi asjaoludest tuleks teatada õnnetusest ka politseid või päästeametit (näiteks tulekahju korral). Vajadusel tuleb esitada kindlustusseltsile ka dokumente, kirjalikke seletusi, vastama Ifi küsimustele, osalema Ifi palvel sündmuskoha või kahjustunud vara ülevaatusel.

Nagu varem mainitud – mida keerulisem on juhtum, seda kauem võtab aega selle menetlemine. Eelkõige tuleks ju väärtustada ikkagi seda, et töö saaks tehtud kvaliteetselt ja kindlustusfirma jõuaks juhtumiga põhjalikult tegeleda.

If on Põhjamaade juhtiv kahjukindlustusselts, kellel on Põhjamaades ja Baltikumis kokku üle 3,6 miljoni kliendi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.