If Kindlustuse blogi

Miks ja millal võtta lemmikloomakindlustus?

Lemmiklooma võtmisega kaasneb palju toredaid hetki, mängulusti ja siirast rõõmu. Ennekõike on loom aga elusolend, mistõttu tuleb valmis olla igasugusteks juhtumiteks, sealhulgas õnnetusteks ja ootamatuteks haigusteks.

Sündis vajadusest

Et oma looma ootamatuste eest kaitsta, tõi If Kindlustus mõned ajad tagasi turule lemmikloomakindlustuse, mis aastatega on eestlaste seas aina populaarsemaks muutunud.

Idee kindlustusvõimaluse loomiseks sündis ühiste arutelude käigus, kus küsitleti loomaomanikke ning uuriti nende valmisolekut looma erinevate riskide vastu kindlustada. Kuna vajadus paistis olemas olevat, hakatigi 2007. aastal lemmikloomakindlustust uue toote näol pakkuma.

13 tegutsetud aasta jooksul on oma lemmiklooma kindlustavate inimeste arv pidevalt kasvanud, mis viitab asjaolule, et inimesed on lemmikloomadega seotud riskidest järjest rohkem teadlikud. Samuti on aastatega suurenenud ka inimeste arv, kes lemmikloomi omavad.

Lemmikloomakindlustus kaitseb eelkõige ootamatuste eest. “Tihtilugu on raviarved suured ja tekivad ootamatult, mis paneb loomaomaniku mõtlema, kas neid kulutusi on võimalik läbi kindlustuse optimeerida,” ütles varakindlustuse tootejuht Veiko Sepp.

Hind sõltub loomast

Ootuspäraselt kindlustatakse rohkem just koeri – kuna nendega liigutakse rohkem ringi, seda nii looduses, linnas kui treeningutel, võib koertega rohkem ka ootamatuid olukordi ette tulla. Hetkel on Ifis kindlustatud ligi 7000 looma, kellest suurema osa moodustavad just koerad.

Kindlustusmakse suurus võib iga looma puhul varieeruda ning see sõltub lisaks loomaliigile (kindlustada saab kassi või koera), vanusele ja kiibi olemasolule ka tema tõust.

“Erinevate tõugude raviarved on erinevates summades: suurte koerte raviarved võivad kordades erineda väiksemate koerte omadest. Samuti haigestuvad teatud tõud sagedamini kui teised,” põhjendas Sepp.

Rakendub ooteperiood

Tähele tasub panna paari aspekti lemmikloomakindlustuse rakendumisel. Lemmikloomakindlustuses kehtib ooteperiood ravikulude ja reisitõrke kaitsele. Ravikulude puhul ei loeta kindlustusperioodi esimesel 14 päeval toimunud haigestumist (sh ka sellest tingitud hukkumist) kindlustusjuhtumiks. Reisitõrke kindlustus hakkab kehtima kolmandal päeval pärast poliisi väljastamist.

“Hüvitame vaid juhtumeid, mis on tekkinud kindlustusperioodil. Kui klient sõlmib kindlustuslepingu vahetult pärast loomaga juhtunud õnnetust, siis kindlustuskaitse juba toimunud õnnetusele või ravikulule ei laiene,” rõhutas Sepp.

Olgu öeldud, et haigestumisega seotu piirangut ei kohaldata, kui haigestunud loom on vahetult eelnenud kindlustusperioodil olnud sama kindlustusjuhtumi vastu Ifis kindlustatud.

Lisaks ravikuludele rakendub kindlustuskaitse looma hukkumise, varguse või kadumise puhul, aga ka näiteks loomaomaniku reisitõrke korral. Mainitud punktide (v.a .ravikulu) puhul kehtib kindlustus lisaks Eestile ka Euroopa Liidus, Norras ja Šveitsis toimunud juhtumi korral.

Klientide tagasiside on oluline

Lemmikloomakindlustuse puhul pöördutakse kahjukäsitleja poole sageli suure murega ning tihti võib olukordade lahendamine osutuda ka emotsionaalselt raskeks.

“Kõige raskemad on kindlasti sellised olukorrad, kus pere lemmikloom on hukkunud,” rääkis Sepp. Emotsionaalselt keerulised on ka juhtumid, kus tuleb hüvitamisest keelduda, kuna kindlustus teatud olukordade puhul ei rakendu, näiteks kui loom haigestus enne kindlustusperioodi algust. Alati on meeldivam teha otsuseid, kus me saame ise klienti aidata,” sõnas ta.

Järjest enam loomaomanikke leiab tee kindlustamise juurde, kuna on kuulnud soovitust mõnelt tuttavalt või muutunud loomapidamisega seotud riskidest aina teadlikumaks.

Klientide tagasiside on Ifi jaoks väga oluline. “Me küsime tagasisidet nii müügi- kui kahjujuhtumi järel,” kirjeldas Sepp ning lisas, et vahel tehakse klientide poolt ka ettepanekuid tingimuste muutmiseks.

“Oleme ettepanekute tegemise üle alati väga tänulikud, kuna see aitab oluliselt kaasa toote arendamisele. Oleme aastate jooksul palju erinevaid muudatusi tulenevalt klientide tagasisidest teinud ja kindlasti teeme seda ka edaspidi,” rääkis Veiko Sepp.

Miks kindlustada oma lemmikloom Ifis?

  • hüvitatakse ootamatu haigestumisega seotud kulud, sh visiiditasud;
  • kui lemmik kaob, röövitakse või hukkub, makstakse välja kogu kindlustussumma;
  • hüvitatakse lemmiku otsimisega seotud kulutused;
  • hüvitatakse koera või kassi poolt teistele tekitatud kahju;
  • makstakse tagasi ärajäänud reisi kulud, kui lemmik on eluohtlikus seisundis ja vajab operatsiooni

Lähemalt saab lemmikloomakindlustusega tutvuda siin.

If on Põhjamaade juhtiv kahjukindlustusselts, kellel on Põhjamaades ja Baltikumis kokku üle 3,6 miljoni kliendi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.