Uuring: 50% Eesti sotsiaalmeedia kasutajatest jagab mõtlematult tundlikku infot

Eestis jagavad rohkem kui pooled sotsiaalmeediat kasutavatest inimestest oma reisipilte ja kahjuks teeb enamik seda juba reisi toimumise ajal, selgus If Kindlustuse poolt läbi viidud uuringust.

Reisipiltide jagamises sotsiaalmeedias pole iseenesest midagi halba, küsimus on vaid selles, millal seda teha. Kuna pikemad pühad ja talvised reisid on tulekul, tasub sellele tähelepanu pöörata.

Kätte on jõudnud talviste puhkuste aeg ja paljud eestlased reisivad välismaale või on muul põhjusel pühade ajal pikemalt kodunt ära. Seetõttu tuleb olla tähelepanelik, et sotsiaalmeedias reisi- või pühadeplaane jagades ei seaks inimene ohtu näiteks oma kodu, vara või autot.

Kui jagad sotsiaalmeedias pilte, tee seda pärast reisi

If Kindlustuse varakindlustuse tootejuhi Veiko Sepa sõnul tekitab mõnevõrra muret see, et inimesed jagavad sotsiaalmeedias laialdaselt infot selle kohta, millal neid kodus ei ole.

“Reisipiltide jagamine on vägagi tavapärane, aga kui inimene annab seeläbi oma sõbralisti sadadele liikmetele teada, et ta järgnevad nädalad kodus ei viibi, võib see halvemal juhul panna ohtu tema enda vara. Mõistagi valib inimene ise, mida ja kellele ta postitab, aga kas ta on ikka veendunud, et usaldab kõiki oma jälgijaid ja sõbralisti liikmeid?” küsis Sepp.

Uuringust selgus, et 50% kõigist Eesti sotsiaalmeedia kasutajatest jagab pilte juba reisi ajal ning vaid kümnendik pärast reisi.

“Kõige ohtlikum on muidugi teatada oma puhkusest sotsiaalmeedias pikemalt ette. 11% sotsiaalmeedia kasutajatest annab juba enne reisi teada, kuhu seekord puhkust veetma minnakse, 17% aga teatab sellest kohe, kui on välisriiki kohale jõudnud. See võib anda võimalikele kurjategijatele infot, et inimene ei ole veel mõnda aega kodus,” selgitas Sepp.

Eestlased on lõunanaabritest aktiivsemad jagajad

Uuringus vaadeldi lisaks Eestile ka teisi Balti riike. Selgus, et kõige aktiivsemalt postitavad reisipilte sotsiaalmeediasse Eesti inimesed. Vahe lõunanaabritega ei olnud küll suur, kuid mõned protsendid on Eestis rohkem nii neid, kes üldse jagavad sotsiaalmeedias reisipilte, kui ka neid, kes teevad seda juba reisi ajal.

“Vastajate vanust vaadates sai selgeks, et kõige enam postitavad reisipilte nooremad inimesed, vanuses 18–34 aastat. Uuringust ilmnesid ka märkimisväärsed erinevused Eesti piirkondade vahel. Kõige aktiivsemad reisipiltide jagajad elavad Põhja- ja Ida-Eestis. Mõlemas piirkonnas teatab sotsiaalmeedias kümmekond protsenti inimestest enne reisi algust, kuhu nad seekord lähevad.

Kesk-, Lõuna- ja Lääne-Eestis teeb seda vaid paar protsenti inimestest. Neis piirkondades vastasid inimesed märksa enam ka nii, et nad ei jaga üldse oma reisipilte sotsiaalmeedias või kui, siis alles pärast reisi,” lisas Sepp.

Kui kindlustus saab võimaliku sissemurdmise korral hüvitada varastatud asjade väärtuse, on inimestel siiski tihti kodus asju, mis on emotsionaalselt väga tähtsad ning mida raha eest taastada ei saa. Seega tasub järgmisele reisile minnes mõelda,kas ja millal sellest sotsiaalmeedias rääkida.

If on Põhjamaade juhtiv kahjukindlustusselts, kellel on Põhjamaades ja Baltikumis kokku üle 3,6 miljoni kliendi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.