Kuidas olla üürileandja, kelle juurest üürnikud ära minna ei tahagi?

Kas su üürnikud võtavad probleemide korral alati kohe ühendust, maksavad üüri kokkulepitud kuupäevaks, hoiavad su korteri korras ja ei häiri naabreid?

Häid üürnikke ei ole lihtne leida, kuid kui oled leidnud inimesed, kes hoolitsevad su elamispinna eest hästi, siis tasub neid hoida. Järgnevalt vaatamegi, mida teha selleks, et suhe üürnikega oleks probleemivaba.

1. Lahenda kiirelt üürnike probleemid

Üks asi, mida üürnikud oluliseks peavad, on kiire ja efektiivne suhtlus omanikuga. See tähendab et kui midagi on korrast ära või katki, ei pea nad omanikku tikutulega mööda ilma taga ajama.

Omanik vastab kiirelt kas telefonile või meilile ning aitab probleemile lahendust leida. Mõelge üürimisest kui oma ärist. Kui kliendil on probleem, siis asute te seda ju kohe lahendama. Samamoodi tuleb käituda ka üürilisega — nii jääb üürnikule teist hea mulje.

Hoolas tuleb olla kokkulepetest kinnipidamisel. Näiteks kui peate tulema midagi vaatama või kontrollima, siis on viisakas teha seda täpselt kokkulepitud ajal, mitte hiljem ega varem. 

On tore, kui üürileandja näitab üles initsiatiivi korteri seisukorda parandada, kuid kindlasti ei tohiks anda katteta lubadusi. Näiteks kui ütlete, et vahetate dušikabiini välja, kuid hiljem seda ei tee, jääbki üürilisele omanikust halb mulje.

Mõnda aega on ta ehk valmis ootamagi, kuni dušikabiin värskendust saab, kuid kui aasta jooksul siiski midagi ei muutu, kaob üürilisel omaniku vastu austus. Omanik jätab aga endast hoolimatu mulje.

2. Ole hoolitsev, aga professionaalne

Hea üürileandja on hoolitsev ja heasoovlik, kuid ei tohi oma heasoovlikkusega ka endale auku kaevata. Kindlasti tasub seada piirid. Hea üürileandja ei tähenda seda, et üüriline võiks ta korteri pahupidi pöörata.

Elamispindade maakler Astra Tikas Astra Kinnisvarast rõhutab, et üürniku jaoks on oluline turvatunne ja hoolitsus, aga ka distsiplineeriv teadmine, et see kõik ei ole iseenesestmõistetav.

“Üürileandja peaks olema heasoovlik ja vastutustundlik, kuid jätma suhtluse pigem professionaalseks ning andma mõista, et tegemist on finantssuhtega ja et üürnikul on peale üüri maksmise ka teatavad kohustused, nagu näiteks koristamine,” selgitab Tikas.

Hea üürilise ja üürileandja suhe tekib maakleri sõnul siis, kui üürnik tajub, et üürileandja on huvitatud korteri parendamisest ja üürniku heaolust, olles samal ajal veidi nõudlik ja professionaalne. Sellisel juhul tekib üürnikul üürileandja vastu austus. 

Tikas rõhutab, et peale hinna ja puhtuse otsustavad üürilised korteri kasuks just üürileandja usaldusväärsuse ja suhtlemisoskuse järgi. Seega tasub ka nendele omadustele võimalikult palju tähelepanu pöörata.

“Kui ikka üürileandja või vahendaja üldse ei meeldi ning midagi tundub olevat valesti, võetakse valikus järgmine isegi siis, kui korter on kena,” selgitab Tikas.  

3. Tea üürnike vajadusi

Kui üürnik esimest korda korterit vaatama tuleb, peab temas tekkima tunne, et ta tahaks seal elada. Tikase sõnul ei tee korterit atraktiivseks mitte see, et toad on täis head kunsti või ripub keset elutuba võrkkiik. Hoopis olulisem on puhtus ja läbimõeldud korteriplaneering.

Kasulik on aga teada, milliseid üürnikud su korteri vastu huvi tunnevad. Näiteks kui korter asub ülikoolide lähedal, siis võib elamispinnast huvitatutel tekkida küsimus, et kus saab jalgrattaid hoida.

Hea üürileandja on ettenägelik, mis tähendab seda, et ta ennetab üüriliste vajadusi ja probleeme juba eos. Selleks ei pea olema selgeltnägija.

Piisab täiesti regulaarsetest hooldustöödest ja kontrollimisest, kas kõik alatest kanalisatsioonist ja ventilatsioonist kuni elektrisüsteemideni töötab ja on heas korras. Väsinud väljanägemisega seinu ja lage võib turgutada värske värvikihiga ning paha ei tee kontrollida ka kodumasinate ning suitsuandurite töökorras olekut. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.