KV.ee blogi

Tasub teada: kõige sagedasemad vead, mida kinnisvarakuulutusi luues tehakse

Foto: Sander Ilvest, Postimees

Hästi koostatud kinnisvarakuulutus võib müümisel osutada võtmeteguriks. Kuigi aasta-aastalt lähevad kuulutused fotomaterjali ning info poolest paremaks, võib portaalidest siiski leida infovaeseid ning valeinformatsiooniga täidetud kuulutusi.

Ostja võib unustamist näha eksitamisena

Kinnisvaraportaali KV.EE näitel eksitakse enim asukoha märkimisega. Kortereite asukoht kantakse lihtsalt teistesse linnaosadesse või aetakse segi mõne muu asulaga. Sellest tulenevalt võib potentsiaalne ostja hakata kahtlustama informatsiooniga eksitamist, isegi kui kuulutajal seda plaanis ei olnud.

Teine levinud komistuskivi müügikuulutuste juures on ruutmeetri hinna valesti märkimine või hoopis märkimata jätmine. Lahtri tühjaks jätmise korral ei arvuta portaal ruutmeetri hinda ning selleläbi võidakse otsingumootori tulemustest välja jääda ning potentsiaalseid huvilisi kaotada.

Kahe silma vahele kipub jääma ka korterite pinna suuruse kontrollimine kinnisturegistrist, selle asemel märgitakse see arv umbkaudselt ja mälu järgi.

Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna

Fotograafia osakaalu kuulutuses enam väga ei alahinnata, kuigi ikka leidub üksikuid kehva materjaliga näiteid. Tasub meeles pidada, et kuulutuse avapiltidena tasub kasutada just sisevaateid, sest need töötavad klikkide meelitamisel kõige paremini. Loomulikult käib asja juurde ka tubade koristamine ning üleliigsete ja isiklike esemete pildilt eemaldamine.

Päris puhtaks platsi muidugi lüüa ei tasu, sest ilus mööbel loob hubase ning koduse meeleolu. Kindlasti peab kuulutuse märkima ka selle, kui palju mööblit ja kodutehnikat kinnisvaraga kaasa tuleb ning soovitatav on ka elamispinna plaani lisamine.

Kasuta õigeid märksõnu

KV.EE-s on kõige otsitumad märksõnad on juba mitmendat aastat olnud saun, rõdu ja meri. Viimaste olemasolul on neid mõistlik kasutada kuulutuse juures olevas reklaamlauses, mis aitab otsingus esile tulla.

Oluline on kuulutuse juures kindlasti veel ära märkida pinna ja sisustuse seisukord, küttesüsteem, kommunaalkulud talvel ja suvel, parkimise võimalused, panipaigad ja lähedal asuvad objektid (kauplused, spordirajatised, lastemänguväljakud).

Kuulutust luues tasuks mõelda, kellele see kinnisvara enim sobiks. Kui see on lastega noor pere, siis aitab kaasa lasteaedade, mänguväljakute ja koolide info. Kui on tegu lasteta noortega, siis võiks seal pigem olla info, et mis raha eest saab taksoga kesklinnast koju või kui mitu minutit kulub sõitmiseks lähimasse spordiklubisse, milline vaade avaneb rõdult või mis kell sinna päike paistab. Kõige lihtsam on ilusat kuulutust sisestades tutvuda teiste eeskujulike kuulutustega.

Seega tasub kinnisvarakuulutust lisades juhinduda just nendest punktidest:

  • Kõik etteantud lahtrid tuleb täita korrektse informatsiooniga ning vajadusel registritest üle kontrollida. Sinna hulka kuuluvad näiteks aadress, ruutmeetrid, kommunaalkulud ja energiamärgis.
  • Veendu, et kuulutuses kasutatavad pildid oleksid ülevaatlikud ning hea kvaliteediga. Kaanepildiks tasub panna sisevaate.
  • Kontrolli kuulutuse õigekirja ning jaota tekst mugavalt loetavateks lõikudeks
  • Pane oma kinnisvara jaoks paika õige sihtgrupp. Rõhuta noorematele inimestele hobisid ja transpordivõimalusi ning peredele lastega seotud lahendusi.

Võimalusel aitab kindlasti kaasa kuulutuse tõlkimine mitmesse keelde, kuna see võib huviliste arvu mitmekordistada. Kui see osutub keeruliseks, saab etteantud nimekirjas valida tõlkemooduli, mis märksõnad teistesse keeltesse tõlgib.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.