Minutite või tundide küsimus: kui kiiresti reageerib turvapatrull, kui suitsu- või vinguandur häiret annab?

Reageerimiskiirust arvestab G4S alates hetkest, kui juhtimiskeskuses signaal registreeritakse.Foto: G4S

Kas oled mõelnud, kui kaua võib patrullil aega minna hetkest, mil suitsu- või vinguandur karjuma hakkab ja annab märku, et olukord võib hapuks minna? G4S teenindus- ja juhtimiskeskuse direktor Reiko Tääker selgitab, kui kiired nad on ja millest reageerimine sõltub.

Kõigepealt saadetakse sõnum

Esimese asjana teeb Tääker selgeks, et signaalid, mida andurid juhtimiskeskusesse automaatselt saadavad, on erinevad. “Kui räägime vingugaasist, siis esimene signaal tähendab seda, et meie süsteem tuvastab teatud koguse osakesi, kuid see ei ole veel kindlasti inimesele eluohtlik.” Sellisel juhul võetakse kliendiga ühendust ning kontrollitakse olukorda.

Kuidas kontrollitakse? Kõige madalama taseme hoiatuse puhul tähendab see, et kliendile saadetakse sõnum. “Ja klient saab siis ise otsustada, kas soovib patrullautot olukorda kontrollima või mitte,” selgitab Tääker.

Ühendus tuleb saada kolme minuti jooksul

Kui liikuda tase kõrgemale, siis tuleb kliendiga kontakt saavutada kolme minuti jooksul. “Kui selle aja jooksul saadakse inimesega ühendus, siis selgitatakse välja, kas on patrullautot vaja või on olukord kontrolli all ja lisaabi ei ole vaja,” räägib Tääker.

Keskmine reageerimiskiirus tuleb G4Si patrullil kogu Eestit arvestades üheksa minutit. “See võib muidugi varieeruda – linnas on reageerimine kiirem, asulavälises kohas võtab kohalejõudmine kindlasti kauem aega,” märgib Tääker.

Reageerimiskiirust arvestab G4S alates hetkest, kui juhtimiskeskuses signaal registreeritakse. Algul üritatakse kolme minuti jooksul kliendiga ühendust saada, mis tähendab korduvaid helistamisi. Kui lepingus on märgitud rohkem kui üks kontakt, siis ka teistele numbritele helistamist, et saaks kindlasti kedagi kätte.

Lisaks enda patrullidele on G4S sõlminud lepingu pea 12 vabatahtliku päästekomandoga, kes saavad võimalusel reageerimisaega veelgi lühendada. “Muidugi tuleb arvestada, et tegemist on vabatahtlikega ja päris igal hetkel ei pruugi nad valves olla,” märgib Tääker.

Poolte juhtumite põhjuseks on põhja kõrbenud toit

Peamine põhjus, miks häiresignaalid G4Si jõuavad, on kõrbenud toit. “Kui kuus on meil kokku kaks kuni kolm tuhat Nublu andurite kaudu tulnud häiresignaali, siis umbes 50 protsenti neist moodustab kõrbema läinud toit,” märgib Tääker. 

Tääker avaldab heameelt, et inimesed annavad üldjuhul ise teada, kui häire on tekkinud põhja kõrbenud toidust ja olukord on kliendil kontrolli all. 

“Küll on ette tulnud ka olukordi, kus esimesel korral helistatakse ja öeldakse, et olukord on kontrolli all, kuid mõne hetke möödudes helistatakse uuesti ja nenditakse, et on siiski kõrvalist abi vaja,” märgib Tääker.

Ent isegi siis kui klient helistab ja annab teada, et asi on kontrolli all, ei lõpeta juhtimiskeskus veel olukorra jälgimist. Kui ikka andur annab endiselt häiret ja see on kiiresti tõusnud kolmandale või neljandale tasemele, mis on juba eluohtlik, siis võib juhtimiskeskus võtta vastu otsuse ise sündmuskohale sõita või vahel teatab ka otse päästeteenistusele. 

“Enamus häireid tuleb töövälisel ajal, olgu selleks nädalavahetus või argiõhtud,” räägib Tääker. Eks need olegi ajad, kui inimesed valmistavad kodus süüa või kütavad ahju. Öösiti, kui inimesed kodus magavad, on kõige sagedasemad juhtumid seotud vigase elektrisüsteemiga või on pärast ahju kütmist siiber liiga varakult kinni pandud. 

Suitsuandurid on kõigis kodudes kohustuslikud ja nutika Nublu võimekus annab kliendile lisakindluse. Kuna Nublu reageerib ohuolukorrale väga varajases staadiumis ja edastab ka signaali juhtimiskeskusesse, siis aitab see ennetada ohtlikke olukordi. “Ja kui näeme, et olukord on väga ohtlikuks muutunud, saame minna inimestele appi ja nii päästa nende elu kui vara,” nendib Tääker.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.