Küsimused valveteenuse kohta, mida ikka ja jälle teada tahetakse

Millised on enamlevinud küsimused seoses koduvalvega?Foto: Shutterstock

Koduse vara kaitsmise teemal räägitakse sageli eelkõige sellest, kui suured on rahalised kahjud, mis sissetungiga võivad kaasneda, ja kuidas kindlustus sellisel juhul aitab. Ent üks külg jääb tihti arvesse võtmata – emotsionaalne trauma. Kuidas ma saan ennast oma kodus edaspidi turvaliselt tunda, kui tean, et varas võib sisuliselt igal hetkel uksest sisse astuda? 

Siinkohal ei aita enam mõtlemine, et minu kodust ei ole midagi varastada või mul on kodus koer. Vargaid ei püüa kinni ei üks ega teine. Nii tasubki mõelda koduvalve paigaldamisele. Olgu ennetavalt, et sina sellisesse olukorda ei satuks, või juba valusa kogemuse võrra targemana.

Ent valveteenust paigaldades tekib inimestel sageli erinevaid küsimusi. Kui kaua läheb patrullil väljakutsele reageerimiseks aega või miks võib vahel liikumisandur anda “valehäiret”?

Kas valvesüsteem töötab, kui elektrit ei ole?

Üks põletav küsimus on seotud valvesüsteemi tööga elektrikatkestuse ajal. Kodu omanik võib olla ka elektrikatkestuse ajal rahulik: reeglina on valvesüsteem varustatud lisatoiteallikaga, mis tagab valvesüsteemi töö ka siis, kui elekter on kadunud.

Miks koduvalve liikumisandur tekitab “valehäiret?”

Igal koduomanikul käib jõnks seest läbi, kui kodune liikumisandur annab häiret. Vahel on aga tegemist nn valehäirega. Selle põhjuseks võib olla anduri vale asukoht. Näiteks küttekeha vahetus läheduses, kus temperatuurimuutused võivad olla üsna järsud. Liikumisanduritele avaldavad mõju ka õhupallid, liikuvad aknakatted ning kardinad. Kui neid valehäireid on väga sageli, tasub mõelda andurite asukoha muutmisele või vähendada nende tundlikkust. 

Kui pikk on turvapatrulli reageerimisaeg?

G4S Eesti keskmine reageerimisaeg häiretele on 6 minutit. Siinkohal tuletame meelde, et turvafirma turvapatrullidele ei laiene seaduse järgi operatiivautode eriõigused. Seega on häirele reageeriv turvatöötaja samasugune liikleja nagu kõik teised tavaliiklejad ning ummikud ja muud tõrked liikluses mõjutavad reageerimisaega.

Kas patrulli väljasõit on tasuline?

Hinnastamise kohapealt oleneb väga palju sellest, millise valveteenuse paketi sa enda koju valid. Väljasõidutasu sõltubki eelkõige sellest, milline pakett on valitud, ja põhjustest, mis on väljasõidu tinginud.

Kas saan uude kohta elama asudes teenuse tarbimist jätkata?

Kui olen ühte koju valveteenuse soetanud, siis kolides tekib küsimus, kas on võimalik uues kohas teenuse tarbimist jätkata. Vastus on, et muidugi saab. Lihtsalt tuleb oma kliendihaldurile sellest teada anda, kes teeb vajalikud ettevalmistused teenuslepingu muutmiseks.

Kas signaali edastamine telefoni teel mõjutab minu telefoniarvet?

Valveteenuste puhul tuleb arvestada ka väikese lisakuluga. Näiteks häiresignaali edastamine telefoni teel suurendab telefoni arvet sõltuvalt sellest, kui palju toiminguid süsteemidega ööpäevas tehakse. Ehk mitu korda kodu valve alla pannakse ja valvest maha võetakse. 

Alternatiivse võimalusena on võimalik rentida raadiosaatja. Või siis kasutada häiresignaali edastamiseks GSM-kommunikaatorit, mis edastab signaale läbi SIM-kaardi.

Kuidas saab muuta valveobjekti kontaktisikuid?

Samamoodi nagu on võimalik elukoha vahetades teenust mugavalt üle viia, saab kiiresti muuta ka valveteenusega seotud kontaktisikuid. Kõige mugavam on seda teha, saates e-kirja aadressil teenindus@ee.g4s.com

Koduvalve on kõige efektiivsem turvameede sinu kodu ja vara kaitseks. Kaamera, koer ega naabrivalve seda ei asenda!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.