Võtmetegijast targa keskkonna planeerijaks: tulevikus saab elektriautode laadimise integreerida nutika süsteemiga

Foto: Shutterstock.

Kes meist ei oleks endamisi mõtisklenud küsimuse üle “kuhu maailm liigub?” Vastus on tegelikult selge: ikka targema, säästlikuma ja mugavama keskkonna poole. 

Aga kas me oskame ka seda hinnata? Suudame, aga tihti alles siis, kui oleme sellega juba harjunud ja muud võimalust enam pole. Tehnoloogiad ühinevad ja üha rohkem asju on omavahel integreeritud. 

Autonoomne energiatootmine ei tähenda ilmtingimata seda, et peab kogu hoone elektrivajadused täitma. Piisab, kui iseseisvalt toimib juba integreeritud ökosüsteem, kus on tagatud näiteks läbipääsude toimivus ja ventilatsiooni juhtimine. Samuti oleks oluline, et kõik vajalikud turvaseadmed ja kaamerad elektrikatkestuse korral ikka edasi toimiksid. 

Palju räägitakse ka targa maja lahendustest ehk kõik toimub nii-öelda “taustal”. Kui seadmeid ja juhtmeid ongi rohkem, on need nähtamatud ja meie ainult tajume kõige toimimist. Võib tunduda, et erinevate seadmete integreerimine on investeeringuna kallim, ent edaspidised halduskulud on siiski madalamad, paremini ja kiiremini hallatavad ning ka keskkonnasõbralikumad. 

Kõik on omavahel seotud, kõik on integreeritud, kõik on peopesal hallatav.

Elektriautod võtavad ning seejärel annavad tagasi

Sellised julged ja ambitsioonikad tulevikulahendused vajavad tarku ja tulevikku nägevaid otsuseid. Võtame näiteks praegused elektriautod ja nende laadimise. Tulevikus saame vajadusel energiat ka autodest tagasi anda ja see tulevik ei ole enam sugugi kaugel. 

Samuti on näiteks juba sügisel tulemas Kialt uus elektriline EV6 mudel, mis annab võimaluse kuni 4 kW elektrit nii-öelda võrku tagasi anda. Kui palju see on? Sisuliselt võimaldab selline võimsus suvilas vaadata televiisorit, valgustada toad ja seejärel isegi ahjus karbonaadi küpsetada. 

Vonk Technologies’e konsultant Joosep Soorsk kinnitab, et LukuExpert liigub täpselt selles suunas, arendades oma teadmisi ja võimalusi. “Praegu haldame suuremaid ja väiksemaid luku- ja läbipääsusüsteeme, mida toetavad näiteks näotuvastus ja nutilahendused,” viitas ta ja lisas, et välja on töötatud ka piiramatud lahendused elektriautode laadimiseks nii era-, korter- kui ka ärimajades.

“Oleme loonud võimalused igaühele luua oma elektriautode laadimisvõrgustik. Järgmised sammud, et kõik see ja palju muud integreerida, ei ole enam kaugel,” sõnas Soorsk.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.