Puust ja punaseks: milline näeb välja kodukindlustuse kahjukäsitluse protsess?

Enamik meist hoiab oma vara kodus, mistõttu on oluline, et koos eluasemega oleks kindlustatud ka kodune vara. Kui kodu või sealse varaga peakski juhtuma sinu mingisugune õnnetus, aitab hädast välja kodukindlustus. 

Milline aga näeb õnnetuse korral tavaliselt välja kodukindlustuse kahjukäsitlus?

Anna kahjujuhtumist kohe märku

If Kindlustuse varakahjude grupijuhi Lauri Nõu sõnul tuleb elamu või korteriga juhtunud õnnetuse korral (näiteks veeavarii, tulekahju) kliendil esmalt täita kahjuteade kindlustusele.

Järgmisena saadab kindlustusselts õnnetuspaigale oma partneri, milleks on tavaliselt ehitusettevõte. Kohapeal tehakse kindlaks kahju tekkimise põhjus ning selle ulatus. Seejärel koostatakse kogutud andmete põhjal remondikalkulatsioon. Järgmisena saab kindlustusseltsi kahjukäsitleja tutvuda edastatud materjalidega ning nende alusel tehakse otsus.

Edasi selgitatakse kliendile otsust ning otsustatakse koos temaga, kuidas ja millal on võimalik teha remonditöid. Kui kliendiga on kokkulepe saavutatud, väljastatakse ehitusettevõttele garantiikiri. Remondifirma võtab seejärel kliendiga ühendust ja lepib kokku aja, millal saab töödega alustada. Pärast tööde lõpetamist tasub kindlustusselts ehitusettevõttele esitatud arve. Mõnel juhul on kliendil vajalik tasuda ka omavastutus, mis on määratud lepingus kindlustusseltsiga.

Teatud juhtudel aga ei pea klient omavastutust tasuma. Seda ei ole vaja näiteks omades koguriski paketti, juhul kui kahju on tekitatud kolmanda isiku poolt – näiteks tuli veekahju ülemiselt korruselt.

Veeavariide puhul on kahjukäsitluse pikkus koos remonditöödega Nõu sõnul keskmiselt mõned nädalad. See sisaldab endas õnnetuskoha ülevaatust, kalkulatsioonide tegemist, suhtlust kliendiga, materjalide tellimist ja tööde tegemist.

Suuremate õnnetuste, näiteks tulekahju korral, kus hoone on suures osas hävinenud, võib taastamisele kuluda isegi 4–5 kuud.

Muidugi on igaühel võimalik oma kodu ka ise remontida. Sel juhul tuleb soovist teavitada kahjukäsitlejat.

Kuidas on lood koduse vara kahjukäsitlusega?

Eluruumide kahjust mõnevõrra sagedamini tuleb ette koduse varaga seotud kahjujuhtumeid. Tasub teada, et näiteks mobiiltelefoni või teleri purunemise korral näeb kogu protsess välja pisut teistmoodi, kui elamu või korteriga juhtunud õnnetuse puhul. 

Alustada tuleb ikkagi kahjuteate täitmisega, kuid seejärel annab kahjukäsitleja ise kliendile juhised, kuidas täpselt edasi toimida. Üldiselt käib see nii: klient võtab katki läinud seadme ning viib selle remondifirmasse, kus vaadatakse üle, kas seadet on võimalik taastada või mitte.

Kui seadet on võimalik remontida, siis tavapäraselt seda ka tehakse. Kui aga seadet ei ole mõistlik paranda, hüvitatakse kliendile seadme maksumus vastavalt kindlustustingimustele.

If Kindlustuse kodukindlustuse pakettidega on võimalik tutvuda siit.

If on Põhjamaade juhtiv kahjukindlustusselts, kellel on Põhjamaades ja Baltikumis kokku üle 3,6 miljoni kliendi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.