KV.ee blogi

Tugevam jääb ellu ehk milline on olukord parkimisega tiheda asustusega piirkondades?

Vanade kortermajade ehitamise ajal ei osatud ette näha niivõrd suurt autostumise kasvu ja see on tinginud täna olukorra, et kes hiljaks jääb, võib parkimiskoha leidmisega täitsa hätta jääda.Foto: Shutterstock

Parkimiskohtade olemasolu on kodu soetamisel muutumas aina kriitilisema tähtsusega küsimuseks. Eriti suureks probleemiks on parkimine kujunenud vanade kortermajade juures, kus tuleb sageli autole koha leidmiseks järgida karme džungliseaduseid.

Ei nähtud ette nii suurt autostumist

Lahe Kinnisvara maakleri Kristi Lepa sõnul on olukord tekkinud sellest, et vanade kortermajade ehitamise ajal ei osatud ette näha niivõrd suurt autostumise kasvu ja see on tinginud täna olukorra, et kes hiljaks jääb, võib parkimiskoha leidmisega täitsa hätta jääda. “Nii on autojuhid sunnitud parkima üle kõnniteede või pigistama selle kuhugi võimatusse kohta ja järgmisel hommikul saadakse kaaskodanike karmimate sõnade osaliseks,” märgib Lepp.

Lepp toonitab, et parkimisel tuleb arvestada, et tänava peamine eesmärk on tagada liikumisvõimalus, mitte kompenseerida parkimiskohtade vähesust.

Osad inimesed soovivad oma autod jätta armutust parkimiskohtade võitlusest välja ja pargivad kaugemale. “Samas ei ole selline lahendus hommikuses ajanappuses, raskete kottidega või väga kehva ilmaga parim lahendus, kui ilmselt siiski üksnes harjumuse tekkimise vaev,” nendib Lepp.

Mitmete ühistute juures kontrollitakse parkimisreeglite järgimist

Olukorra kontrolli alla saamiseks on mitmete majade juures parkimist hakatud reguleerima Ühisteenustega, sest teistmoodi ei saada enam hakkama. Sellisel juhul teeb Ühisteenused trahvi neile, kes rikuvad ühistu poolt kokkulepitud parkimise reegleid.

Lisaks Ühisteenustele tegeleb parkimise järelvalvega Munitsipaalpolitsei, kelle ülesandeks on hoolitseda selle eest, et autod ei hõivaks haljasalasid.

Uusarenduste juures on kehtestatud parkimiskohtade normid

Parkimiskoha olemasolu mõjutab ka aina enam kinnisvara ostmist. Kristi Lepp toob positiivse noodina välja, et uusarenduste piirkondades on parkimisega olukord ka kõvasti parem ning reeglina läbimõeldud, kuna kohalik omavalitsus on kehtestanud parkimiskohtade arvu normid, mida rakendada juba detailplaneeringute koostamisel või projekteerimistingimuste andmisel ehitusprojektidele.

Need arvulised normid küll erinevad piirkonniti. “Näiteks Tallinnas on südalinnal, kesklinnas ja äärelinnas normid erinevad lähtudes ehitiste tihedusest, taristust ja ühistranspordi kättesaadavusest,” kommenteerib ta.

Uusarenduste parkimiskohas on enamasti ka tasulised. Sõltuvalt asukohast jääb nende keskmine hind 5000 – 20 000 euroni ning uusarenduse korteri soetamisel on mitmetel juhtudel ka kohustus osta parkimiskoht. “Kui aga kunagi peaks olema soovi korterit müüa, on kindel parkimiskoht hea müügiargument igas kohas, kus kortermaju on tihedalt,” räägib Lepp.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.