KV.ee blogi

Kuidas aitab maakler kinnisvaraostjal jõuda parima tehinguni?

Maakler saab anda ostjale soovitusi ja viia ise läbi hinnakauplemist, kontrollida dokumentatsiooni, planeeringuid ja arengukavasid, selgitada ostjale tema õigusi ja kohustusi.Foto: Shutterstock

Kinnisvaraturul käib igapäevaselt vilgas töö. Kortereid ostetakse vahest ehk kiiremini, kui uusi turule jõuab. Kui kinnisvaraostja vajab parima tehingu leidmiseks abi, siis millist nõu oskab anda maakler, räägib lähemalt Domus Kinnisvara kutseline kinnisvaramaakler Lenne Kontor.

Teenust kasutatakse üha rohkem

“Ostuesindusteenust, kus ostjal on teda esindav ja nõustav kinnisvarakonsultant, kasutatakse turul järjest rohkem,” selgitab Kontor. Ta nendib, et müügiobjekte vahendav maakler esindab eelkõige siiski müüja huve vaatama sellele, et ka tema on kinnisvaramaaklerite teenuse standardi järgi mingis osas ostja nõustamise kohustus.

Näiteks tuleb maakleril esitada objekti kohta kogu temale teadaolev info ja vajadusel isegi soovitada kaasata ostjal sõltumatut abi.

“Kui ostjal on teda esindav spetsialist, siis on ostjale maakleri kaudu kättesaadav konkreetse objekti turuhinna info,” räägib Kontor ostuesindusteenuse kasulikest külgedest. Ta lisab, et maakler saab anda soovitusi ja viia ise läbi hinnakauplemist, kontrollida dokumentatsiooni, planeeringuid ja arengukavasid, selgitada ostjale tema õigusi ja kohustusi.

Teenus võib tuua rahalise võidu

“Kui ostja ei ole ise kinnisvaraspetsialist, siis tundub see mulle loogiline ja ainuõige valik,” kiidab Lenne Kontor mõtet palgata parima tehingu saamiseks endale spetsialist.

Kinnisvaramaakler märgib, et kuigi sellise ostuesindusteenuse ostmine on arusaadavalt tasuline, siis võib lõpuks vaatamata esindajale makstavale tasule klient olla rahalises võidus. Spetsialisti nõuandeid järgides üle mõistliku hinnataseme tehingut ei tee, pigem õnnestub hinda ehk allagi kaubelda ning risk hilisemateks üllatusteks ja vaidlusteks on väiksem.

Oma kogemusele tuginedes on Kontor teinud väga erinevaid kokkuleppeid. “Mõni klient on objekti juba välja valinud, aga soovib näiteks konsultatsiooni ostetava kinnisvara hinna ja dokumentatsiooni osas,” räägib ta. Samas on Kontori sõnul mõnel kliendil ostetava kinnisvara osas väga konkreetsed kriteeriumid. Näiteks üsna täpne piirkond või ainult mõned väljavalitud kortermajad. Selliste juhtumite korral on ta võtnud ostukliendi nimel ühendust kinnisvaraomanikega ning teinud neile ettepanekuid müügiks ka siis, kui vara müügiga hetkel ei tegeleta. Sellele vaatamata on jõutud edukate tehinguteni.

Rääkides ostuesindusteenuse hinnast, selgitab Kontor, et tasu sõltub töömahust, nagu tegelikult ka müügiesinduse puhul. Teenuse õigeks hinnastamiseks on oluline ostja ja maakleri omavaheline koostöö. “Juba enne tööle asumist tuleb kliendil ja maakleril omavahel soovid, vajadused ja võimalused täpselt kaardistada,” lisab Kontor.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.